péntek, november 26

Vesekövem története - második rész

A hét elején voltam a dokinál. Mivel tünetmentes voltam egy hete, kiváncsi lettem, hová lehetett a kövem. Kaptam hideget és meleget is, hírek szempontjából. A már krízist okozó kövecském eltűnt, valószínűleg kijött. Azért nem találkoztam vele, mert valójában nagyon kevés ember tudja elkapni a kövét, az izmok dolgoznak és szétmorzsolódik a kő mire kijön. A hideg pedig az, hogy van helyette másik! Még a vesémben bújkál egy 7 miliméteres kövecske. Meg talán egyebek is, de azok még nem jól kivehetők. Ezt viszont már meg is tudta mérni az urológus. Azt mondta, szó szerint, kőtermelő vagyok. Kisebb orvostudományi értekezés következik. Elküldött röntgenre, mert ekkora méretnél már ellehet gondolkodni azon, hogy külsőleg eltávolítsák. Amikor rákérdeztem: lézerrel?, azt mondta ez már csak technikai kérdés, valójában a lényeg az, hogy többféle kő van. Amelyik visszaveri a röntgensugarakat, azt kívülről bemérik, hogy pontosan hol van, és szétrobbantják. De van olyan, amelyiket nem tudja a röntgen megmutatni. Gondolom azt nem tudják külsőleg megtalálni. Amint még aznap kiderült, az első típussal rendelkezem. A bibi csak az, hogy pont takarja egy bordám a kövecskét, és így nem lehet hozzáférni...upsz. Patthelyzet. Doki: ha elmozdulna lefele vagy fölfele, akkor már lehetne kezdeni vele valamit. De persze egy újabb krízissel járna, temérdek fájdalommal...upsz 2. Ha várunk...végül is sok embernek van köve, ami szépen ül ahol van, és ők éldegélnek évtizedekig vele. De ha egyszer beindul! És éppen mikor és hol leszel? Tanácsok: ha krízisem lesz ne menjek sürgősségre, hanem egyenesen az urológiára. Szedjem be a felírt állítólagos kőoldó bogyókat, de a doki véleménye szerint ezeknek a csodaszereknek nagyobb a reklámjuk, mint a hatásuk, sokat ne reméljek, ő szkeptikus ezekkel. Nem kerül egy vagyonba, mellékhatása nincs, hát egye fene, vagyis egyem én.
Két hónap múlva tegyek újabb látogatást az urológián, hátha változik valami. Az már csak hab a tortán, hogy a hasam bal felén is van valami kis röntgen által kimutatott fehér folt, a gyomorban, ami lehet bármi, mondjuk egy darab mész, ha meszet ettem volna. Mindenképpen valami kemény, talán a vastagbélben, mondta az orvos. Lehet ez bármi, ami bekerült evéssel, vagy kialakult. Mindenesetre gondot eddig nem okozott, jó hogy tudjuk, hogy van. Azt mondta az orvos, lehet következőkor már nem lesz ott...
Hát...mit mondjak, még ha egy aranbánya lennék. De kövek?! Apa, a lehangoltságomon változtatni akaró szándékával, azt mondta egy igazi Rolling Stone(s) vagyok. Hogy stones értem, de mitől rolling, a 45 kilómmal...elég nehéz gurulni. Legyen inkább Walking Stones!

Nincsenek megjegyzések: