szombat, augusztus 21

Étvágyból jeles

Szamócának megjött az étvágya míg mamáéknál volt. Az is lehet, hogy az anyatejet kell pótolnia, de többet eszik mint én. Pár hetet tartott az étvágytalansága. Nem tudom otthon mit csináltak vele mamáék, de azt mondták ott is jól evett. Ma meg reggelire két banán (közepes méret)+egy deci tejportej+4 nagykanálgabona és egy fél szelet vajkrémes kenyér volt az elfogyasztott mennyiség, megspékelve egy pár korty Tedivel. Tegnap reggel nem evett sokat, mert még sokkos volt gondolom a helyzettől (itt fekszek le, amott ébredek fel), de ebédre annyi zöldséglevest megevett mint én (krumpli, murok, borsó, csipetke), utána a második túrósgombóc volt. A kettő között puliszkát tízóraizott másfél joghurttal. Vacsorára már csak másfél deci táptejet kapott gabonával és műzlivel. (Van a Milupának babaműzlije, olyan mint a felnőtteké, csak kisebbek a pelyhek és golyók, direkt már fogakkal rendelkező babáknak van, hogy gyakoroljanak a nem teljesen pép ételeken, Sára nagyon szereti, ezzel váltjuk fel a multigabonát). Én a babakajáltatással úgy voltam, hogy egy éves korig óvatoskodtam eléggé, meg olyan szabályokat próbáltam betartani, hogy ne adjak tartósítószerezett, színezett kaját, semmi konzerv. De most már iszik például Tedit, ami már nem babáknak, hanem gyerekeknek van, eszik gyümölcsös joghurtot, amit eddig nem adtam, eszi a leveseket ahogy mi, vagyis nem pépesítve, például már a zöldborsót is egészbe ette a tegnapi zöldséglevesből, nem hajalva, nem szétnyomva. Csak legyen jól megfőve.
Örülök, hogy eszik, de van egy kis problem is: nem issza a tejet. Amióta nem szopik próbáltunk adni tehéntejet több formában is: UHT nem kellett, házi tej nem kellett. A lefejt anyatej nem kellett, és a Nestle tejporból készült tej sem kellett. Sem pohárból, sem csőrösből. Még a cumisüveget is bevetettem, gondolván egy próbát megér (amúgy azt mondta a doki, ha eddig nem adtam neki cumit ezután már ne szoktassam hozzá). Nem is szopta a cumit, mintha szopni is elfelejtett volna, csak kacagott a cumisüveggel a fogai közt. Egyszerűen nem issza meg a tejet, nem szereti.
Utolsó próbálkozásként veszünk neki valami ízesített tejport, valami 1+-os juniortejet, hátha azt issza, állitólag finomak. Van banános, epres, ilyesmi. A szimpla babatáp tényleg szörnyű ízű.
Addig azzal zsönglőrködöm, hogy az ételekbe tejet teszek, hogy azért kapjon tejet: tejberizs, tejbegríz, műzlivel, gabonával, pürébe. Érdekes, így megeszi. Persze minden nap eszik joghurtot, vajat vagy sajtot, hogy egyen tejterméket. De egy gyereknek akkor is kell tejet inni!

Nincsenek megjegyzések: