csütörtök, május 27

9+9=18

Nagyon női téma következik, ami személyes is, pedig hát minden egyes nővel történik, és mégis. Tehát férfiak, előre jeleztem, tudjátok mint abban a reklámban: a Csók és szerelem 365. része következik. :)
9 hónap terhesség, plusz 9 hónap Sárázás. Ennyi ideig volt az életem egy bizonyos szempontból felhőtlen, aztán múlt héten beköszöntött a másfél évig vakációzó Piros Mikulás (ahogy egyesek nevezik, de én nem szeretem ezt a kifejezést, csak a burkolt téma kedvéért említem így).
Szóval újra itt vannak a "hisztis napok" (Apa szerint enélkül is vannak ilyenek:), a görcsök, a foltok itt-ott, a pénzkiadás "arra".
Hogy miért írtam erről? Mert van két téma amiről nem nagyon írnak a "Készüljünk fel a babázásra" témájú könyvek:
1. a gyermekágy, az a bizonyos 6 hét (kinek kevesebb, kinek több), amikor itt fáj-ott fáj, sírógörcsök (nem a gyereknél!), stb., nekem legalábbis az első két hétben szülés után voltak kellemetlenségeim, és ezúton is köszönöm Apának, és a két mamának, na meg Sárának, hogy akkor nagyon türelmesek voltak és segítőkészek;
2. a női biológiai dolgok, amiket még anyukánkkal és nagymamánkkal sem beszélünk meg. Nekem a nőgyóm mondta el a következőket, amit én szerencsére már tudtam, de vannak körülöttem nők, főleg akik még nem szültek , és nem tudják: a szoptatás nem véd meg egy újabb teherbeeséstől! Tehát félre a tévhitekkel, miért is védene meg?! Van aki pár hetet/hónapot, van aki 1 éven túl is szoptat, ez változó. A tej termelődésének semmi köze ahhoz, hogy fogamzásra képes vagy-e vagy sem! Igaz tejed csak akkor lehet ha terhes voltál, és szültél, sajnos van akinek így sem lesz. De hát logikus, ha én két évig szoptatok, akkor nem gyárthatok kistestvért hamarabb?? Szóval gondolkozzunk! Aztán a másik nagy tévhit: szülés után nem eshetsz teherbe amíg nem jön meg a havid. Ez nem igaz! A nők különböző időpontokban állnak vissza régebbi bioritmusukra. Nekem ehhez 9 hónap kellett, de olyant is hallottam, hogy egy év, vagy akár csak pár hét. Tehát amiért nincs havi, azért még védekezni kell, ha nem akarsz rögtön kistesvért. Ennek a biológiai hátterét én sem nagyon értem, de így van, valószínűleg van érés, csak nem "úgy" ürül ki. Sok kistestvér azért csúszik be - fogalmazzunk így - túl hamar, mondjuk az első alig múlt egy éves, mert a szülők lazulnak, és talán tévhitben élnek.
Nagyon nevén neveztem a dolgokat, de fontosnak éreztem megosztani ezt egy olyan blogon, ami az anyaságról is szól.

Nincsenek megjegyzések: