hétfő, október 4

Konyhai incidens 2.

Kedves ma 14 hónapot töltő lányocskám gondoskodik róla, hogy ne legyenek unalmasak a napjaim, és ezt most pejoratív értelemben mondtam. Ma úgy döntött, hogy tejbe-vajba fürösztés helyett az olajos mosakodást választja (a vajas verzíó sem tetszett volna jobban, mondjuk). Nem is akármilyen olaj: fáradt olaj, amit összegyűjtöttünk egy műanyag üvegbe, hogy majd levisszük a szemétbe (próbálunk környezettudatosan élni - már amennyire a környezetünk engedi -, azt olvastam jobb ha szemétbe dobjuk az égett olajat, mintha a lefolyókba öntenénk).
Szóval bemászik a leány a szobába, nyivogva ül előttem és mutogatja a kezét. Nézem, hát olajos. Észreveszem: az egész kertésznadrágja olajfoltos, mindkét keze, a cipője. Felkapom az ölömbe kimegyek konyhába...hát mit ad Isten, egy 40 centi átmérőjű olajtócsa terpeszkedik a konyha sarkában (ahol azelőtt a tea került fel a falra - ez a sarok vonza a baleseteket). Sára gondolta nem mennek nálunk elég olajozottan a dolgok, levette a kazánszerelés alatt a kosárba hagyott fáradt olajas-zsíros palack dugóját (nem tudom hogyan, mert eddig kicsavarni üvegdugót nem tudott) és kiömlött a tartalom. Na persze a feneke alá is jutott, aztán tapicskolt benne, majd szépen végighúzta az olajcsíkot az előszobán be a szobába. Szerencsére a szőnyegre már kevés jutott. Hát kép nem készült, mert elég volt az a kép amit én vágtam, amikor megláttam, hogy a gyermek nadrágja átázott, a cipő csupa olaj, a zokni is, a body feneke, még a gyerek bőrén, a ruha alatt is olaj volt. Kivetkőztettem, megtisztítottam, aztán feltakarítottam az olajat mosogatószerrel. Amíg aludt én szépen kimostam-megmostam ruhákat, cipőket, majd be őket a mosogépbe. A feltakarításkor elhasznált két felmosórongy repült a szemétbe. Kicsit még most is korcsolyás fíling fogad a konyhában, ha nem figyel az ember. És a bőrömbe ívódott olajszagtól is csak sokadik kézmosás után tudtam megszabadulni.
Úgy kell nekem, miért hagytam elől a palackot! Még egy példa arra: MINDENT ELPAKOLNI! Még csak nem is jár, mi lesz ha elindul?!

Nincsenek megjegyzések: