hétfő, február 15

Újabb konyhatündérkedéseink


Hm... hát a recepteskönyvben nem így néznek ki az biztos, de eddig talán ennek a sütikémnek volt a legnagyobb sikere. Diós batyu! Judit barátnőm születésnapja alkalmából akartam kedveskedni házilag általam(!) gyártott csemegével a csajoknak, akikkel múlt kedden tartottunk egy kis csajos szeánszot, amin természetesen Sára is részt vett. Három óra alatt, Sára által okozott kisebb-nagyobb szünetekkel, sütöttem ki ezt a finomságot, ami nagyon hamar elfogyott. Gergőnek is nagyon ízlett és a barátnőimnek is. Nem csak ennyi készült, de a fényképezésre már csak ennyi maradt. Leltárba véve a sütkérezéseimet: volt eddig két szilvás lepényem, egy töktortám, egy adag muffinom, és most ez a tepsi diós süti, ami a legtöbb dicséretet kapta.
A receptje a pesti rokonoktól kapott 1 millió menü című nagyon szép recepteskönyvből van. Pár hete rákattantunk ebben a gyönyörű kivitelezésű könyvben található ételek elkészítésére. Eddig azt hittem, hogy hű be bonyolult receptek vannak benne, de amióta háztartásunk van (értsd: főzünk, mosunk, takarítunk, gyereket nevelünk, számlákat fizetünk, stb.) egyre többet vagyunk a konyhában, és hát valamit enni kell. Egyszer csak Gergő levette a polcról az amúgy dekorációs okokból oda kitett könyvet, és belelapozott. Aztán megkívánta és megfőzte a Bakonyi betyárlevest (sajnos kép nem készült róla, de a család több tagja is megkóstolta múlt hétvégén, és ízlett nekik), én megsütöttem a batyuimat, és Gergő most készíti az Almás csirkemájat. A hétre kinéztem egy levest amit remélem sikerül megcsinálni, majd beszámolok.
Gergő lassan feléri főzéstudományával Lacisógort, aki szilveszterkor elkápráztatott pár ínycsiklandó kajájával, de azért még nem tart ott.
Ha valaki azt hiszi, hogy most dicsekedni akartam, akkor az jól hiszi. :P

Nincsenek megjegyzések: