csütörtök, november 15

Mai szöveg Sárától 27

- Mama, neked kifogyott az áram az órádból?

Megyünk az utcán sorban, mint a libák.
- Én liba vagyok. Óvodás liba vagyok. Libák vagyunk, anya liba, mama liba, óvodás liba. Az óvodás libának van biciklije, a biciklivel kiállt a sorból.

A biciklis és gyalogossáv elnevezése:
- bicikli út, ember út, rendszeresen így nevezi

Elmondom, hogy Matyi már nagyfiú, leszokott a cicizésről, ott maradt mamáéknál nélkülem:
- De Matyi fog sírni.
- Nem baj, ott van Peti baba, megvigasztalja.
- De Peti kisbaba, ő is fog sírni. Nem baj, ott van mama és tata, megvigasztalják őket.

Evésnél eszébe jut, hogy már megkezdődött az ovi, de ő ezen a héten még nem jár, még mamáéknál vagyunk.
- Kéne menjek óvodába.

Azt akarja, hogy menjünk bábszínházba.
- Anya, mondjad na, hogy még mit nem láttam a bábszínházba...

Mondom az esti szokásos mesémet, az általam kitaláltat, az ezeregyedszerre kért Mókusos mesét. Nagy a csend, csendes a szuszogás, azt hiszem már el is aludt, de azért mondom, egyszer megszólal:
- Aztán farkast ne halljak benne!
(fél a farkastól, azt hiszem túl korán kezdtem neki farkasos mesét mondani, leporellóban van meg a Három kismalac, jó sokszor olvastuk már másfél évesen, szerintem azért... Egy ilyen félős időszak után, gondoltam próbálkozom, amikor elkezdtem a kismalacos farkasos mesét visított, hogy ne, ne, ne mondjad, félek a farkastól. Azóta a farkas tabu, maximum játszás közben az apjával megegyeznek, hogy csak játékfarkas van, és játék ordas farkas, de kihangsúlyozva, hogy CSAK JÁTÉK. Többször is megbeszélt téma, hogy mi történik idejön a farkas - Sára, itt nincsenek farkason, de mi lesz ha a farkas kijön az erdőből, miért akar a farkas megenni. Szóval bevettük a bogot a farkassal, pedig az állatkertben megmutattuk a békésen ásítozó állatot, akkor ott nem félt.)

Nincsenek megjegyzések: