hétfő, február 8

Épen s egészségesen

Nos túlvagyunk mindnyájan egy kb. egy-egy hetes tüsszögős-köhögős-orrfolyós időszakon. Apa kezdte, Sára folytatta, anya végezte. De most már én is jól vagyok, és csak fél doboznyi paracetamolt tuszkoltam magamba, meg mézes-citromos teát. Sajnos az elmúlt két hétben ez miatt nem sokat jártunk ki, ha nem is ágyhoz, de házhoz voltunk kötve. Csak az ortopéddoktornéninél voltunk, aki most már csak éjszakára írta elő a hámot még három hétre, amiből másfél már lejárt, és utána még három hetet duplapelenkát kell adni a kisasszonyra. Majd vissza kell menni, amikor már magától jár. És hogy ne rakjam járókába. Ezt külön mondta. Én már olvastam olyasmit, hogy a járóka hátráltatja a babát az önnáló járás elsajátításában, tehát hogy később tanul meg járni egyedül. Ezért azt ajánlják a szakemberek, hogy igenis bírja ki a szülő azt a pár hét/hónap időszakot, amíg a babát hónaljától, de inkább karjától/kezétől fogva vezetni kell, mert mindenhová el akar jutni, de egyedül még nem megy. Az az egyes szakvélemény, hogy nehezebb a szülőnek, mert állandóan a gyerek mellett kell lenni, és nem csak belepasszoljuk a járókába, de hamarabb megtanul menni, mert nincs az állandó támasz a feneke alatt illetve a törzse körül. Fontos, hogy nem szabad erőltetni, csak akkor kell segíteni járni, ha a baba is akar, és nem állandóan fogni a hónaljánál és vinni előfele, hogy a lábújjai is alig érik a földet. Biztos van kettes szakvélemény is, és hallottam olyan babáról aki járókával is hamar megtanult menni. De most külön örülök, hogy a doki is azt mondta, ne tegyük járókába, mert: 1. nem kell költeni járókára, 2. a mai járókák olyan hatalmasak, hogy a mi lakásunkban nem igazán lenne hely neki mozogni (és minden bútort összekopálni), és 3. megerősített abban, amit addig olvastam a járókákról. Habár a doki nem mondta, hogy miért ne tegyem.
Remélem az idei téli betegségszezon lejárt most már a családban. A napokban csak azért járunk keveset ki, mert olyan az idő, hogy csak a paplan alá kívánkozik az ember.

Nincsenek megjegyzések: